Saturday, June 26, 2010

Bicara Tanpa Kata (25.02.2010)

Tengah hari tadi,
Sedangku memesan makanan buat teman-teman,
Aku terpandangkan kamu,
di satu sudut, di sebuah meja.
Berdua.

Kamu berpaling.

Serentak aku tersentak, saat meyedari parasmu
Tapi aku tak punya daya,
Memandang lama,
Tidak seperti dahulunya, saat bersua.

kuberdebar, peliknya,
tanpa sebarang gelora rasa
Tak seperti dulunya, kala berjumpa.

Kusengaja melalui sisi mejamu
Dan kita sekadar berbalas senyum.
Tanpa sebarang bicara,
tidak seperti selalunya, saat bersama.

Kamu beredar,
dan aku menyaksikannya dari sisi bahagia.

Buat kamu,
Maaf, jika kupernah berharap,
agar kita tidak lagi bertemu
Bukan kerana benci
Tidak sama sekali mendendami
Cumanya aku tak mampu
terusan berperasaan begini,
Untuk kesekian kali.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...